موهای خاکستری گاهی اوقات ممکن است به دلیل عوامل مختلفی مانند آلاینده های محیطی، تجمع محصولات یا حتی روند طبیعی پیری، رنگ زردی پیدا کنند. اگر به دنبال خلاص شدن از شر زردی موهای خاکستری خود و بازگرداندن رنگ طبیعی آن هستید، در اینجا پنج مرحله و 27 نکته برای کمک به شما برای رسیدن به هدف وجود دارد:

مرحله 1: موهای خود را شفاف کنید

  1. از شامپوی شفاف کننده استفاده کنید: با استفاده از شامپوی شفاف کننده هفته ای یکبار شروع کنید تا هرگونه تجمع محصول یا ناخالصی هایی که ممکن است باعث ایجاد رنگ زرد در موهای شما شود، از بین ببرید.
  2. به طور کامل آبکشی کنید: مطمئن شوید که پس از استفاده از محصولات مو یا شامپو، موهای خود را کاملا آبکشی کنید تا از تجمع باقیمانده جلوگیری شود.

مرحله ۲: از شامپو بنفش استفاده کنید

  1. یک شامپو بنفش انتخاب کنید: شامپوهای بنفش به طور خاص برای موهای خاکستری یا بلوند برای خنثی کردن رنگ های زرد طراحی شده اند. به دنبال شامپوی بنفش باکیفیت و مناسب با نوع موی خود باشید.
  2. شامپو بنفش را به طور یکنواخت بمالید: موهای خود را خیس کنید و شامپوی بنفش را روی مناطقی که رنگ زرد برجسته تر است، بمالید. آن را طبق دستورالعمل محصول برای مدت زمان توصیه شده روی آن بگذارید.
  3. آبکشی و حالت دهی: موهای خود را به طور کامل آبکشی کرده و با یک نرم کننده مرطوب کننده برای حفظ رطوبت موهای خود استفاده کنید.

مرحله 3: داروهای طبیعی را امتحان کنید

  1. آب لیمو: آب لیموی تازه را با آب مخلوط کرده و به موهای خود بمالید. بگذارید چند دقیقه قبل از آبکشی روی آن بماند. آب لیمو دارای خواص سفید کننده طبیعی است که می تواند به کاهش رنگ زرد کمک کند.
  2. شستشوی سرکه سیب: سرکه سیب را با آب رقیق کرده و بعد از شامپو کردن موهای خود به عنوان آبکشی نهایی استفاده کنید. این می تواند به حذف باقی مانده ها و بازیابی درخشندگی کمک کند.
  3. شستشوی چای بابونه: چای بابونه را دم کرده، بگذارید خنک شود و به عنوان شستشوی نهایی از آن استفاده کنید. بابونه دارای خواص روشن کنندگی طبیعی است که می تواند به مقابله با تن های زرد کمک کند.
  4. خمیر جوش شیرین: با استفاده از جوش شیرین و آب خمیری ایجاد کنید، سپس آن را روی موهای مرطوب خود بمالید. بگذارید چند دقیقه قبل از آبکشی روی آن بماند. جوش شیرین می تواند به حذف تجمع و بازیابی روشنایی کمک کند.

مرحله 4: از موهای خود محافظت کنید

  1. محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش: موهای خاکستری بیشتر در معرض آسیب اشعه ماوراء بنفش هستند که می تواند منجر به زرد شدن شود. با استفاده از کلاه یا استفاده از محصولات مو با فیلترهای UV از موهای خود در برابر نور خورشید محافظت کنید.
  2. محافظت در برابر حرارت: از یک ظاهر طراحی بیش از حد گرما خودداری کنید، زیرا می تواند باعث آسیب شود و رنگ طبیعی را از بین ببرد. اگر از ابزارهای سبک حرارتی استفاده می‌کنید، حتماً از قبل از اسپری محافظ حرارت استفاده کنید.

مرحله 5: درمان های حرفه ای

  1. درمان‌های تونینگ: به یک آرایشگر حرفه‌ای مراجعه کنید که می‌تواند درمان‌های تقویت‌کننده مخصوص موهای خاکستری را ارائه دهد. این درمان ها می توانند به خنثی کردن رنگ های زرد و افزایش رنگ کلی کمک کنند.
  2. هایلایت یا کم لایت: افزودن هایلایت یا کم لایت به موهای خاکستری شما می تواند بعد ایجاد کند و توجه را از هر رنگ زردی منحرف کند.

نکات اضافی:

  1. از سیگار خودداری کنید: سیگار می تواند به زرد شدن موها کمک کند، بنابراین ترک سیگار یا کاهش قرار گرفتن در معرض دود می تواند به حفظ رنگ طبیعی موهای خاکستری شما کمک کند.
  2. محدود کردن قرار گرفتن در معرض کلر: کلر موجود در استخرهای شنا می تواند باعث زرد شدن موهای خاکستری شود. قبل از شنا، موهایتان را با آب تمیز خیس کنید و از نرم کننده یا روغن استفاده کنید تا مانعی بین موهایتان و کلر ایجاد کنید.
  3. از محصولات بدون سولفات استفاده کنید: سولفات‌های موجود در شامپوها و نرم‌کننده‌ها می‌توانند روغن‌های طبیعی را از بین ببرند و به خشکی کمک کنند، که ممکن است زردی را بیشتر نمایان کند. محصولات مراقبت از موی بدون سولفات را انتخاب کنید.
  4. درمان های حالت دهنده عمیق: به طور مرتب از درمان های حالت دهنده عمیق استفاده کنید تا موهای خاکستری خود را مرطوب و سالم نگه دارید.
  5. از شستشوی زیاد خودداری کنید: شستن بیش از حد موها می تواند روغن های طبیعی را از بین ببرد و به خشکی آن کمک کند. سعی کنید موهای خود را یک روز در میان یا در صورت نیاز بشویید.
  6. از گرمای بیش از حد خودداری کنید: استفاده از ابزارهای حالت دهنده حرارتی مانند صاف کننده ها، اتوهای فر کننده و سشوار را محدود کنید، زیرا می توانند باعث آسیب شوند و زردی را بیشتر نمایان کنند.
  7. از موهای خود در هنگام خواب محافظت کنید: از روبالشی ساتن یا ابریشمی برای به حداقل رساندن اصطکاک و جلوگیری از شکستن مو استفاده کنید.
  8. صبور باشید: دیدن نتایج ممکن است زمان بر باشد، بنابراین با روال مراقبت از مو خود سازگار باشید و به آن زمان بدهید تا کار کند.

سه مرجع معتبر/نام دامنه استفاده شده:

  1. Healthline - Healthline یک منبع اطلاعات سلامت آنلاین معتبر است که مقالات مبتنی بر شواهد را در vario ارائه می دهد.موضوعات ما، از جمله مراقبت و درمان مو.
  2. WebMD - WebMD یک منبع قابل اعتماد از اطلاعات پزشکی است که مقالاتی در مورد مراقبت از مو، از جمله نکاتی برای مدیریت موهای خاکستری ارائه می دهد.
  3. Verywell Health - Verywell Health اطلاعات قابل اعتمادی از جمله مقالات مربوط به مراقبت از مو و نگرانی های رایج مو مانند زرد شدن موهای خاکستری ارائه می دهد.
موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...