انجام تجزیه و تحلیل مخاطب |
مرحله 1: مخاطب هدف خود را تعریف کنید
-
- سن، جنسیت، مکان و علایق مخاطبان هدف خود را شناسایی کنید.
- شخصیت خریدار ایجاد کنید تا به شما کمک کند مخاطب کاملا مطلوب خود را تجسم کنید.
مرحله 2: مخاطبان موجود خود را تجزیه و تحلیل کنید
-
- از ابزارهای تجزیه و تحلیل برای جمع آوری داده های مربوط به بازدیدکنندگان وب سایت، دنبال کنندگان رسانه های اجتماعی و مشترکین ایمیل خود استفاده کنید.
- دادههای جمعیتشناختی، مانند سن، جنسیت، و مکان را تجزیه و تحلیل کنید تا ترکیب مخاطبان خود را درک کنید.
مرحله 3: درباره مخاطبان رقبای خود تحقیق کنید
-
- ترافیک وب سایت رقبای خود، دنبال کنندگان رسانه های اجتماعی و جمعیت شناسی مشتری را تجزیه و تحلیل کنید.
- هر شکافی در بازار که ممکن است مخاطب شما به دنبال آن باشد را شناسایی کنید.
مرحله 4: نقاط دردناک مخاطب خود را تعیین کنید
- از نظرسنجیها، گروههای تمرکز، و بررسیهای آنلاین برای درک نیازها و نکات دردناک مخاطبان خود استفاده کنید.
- هرگونه مشکل یا چالش مشترکی را که مخاطبان شما با آن مواجه هستند شناسایی کنید.
مرحله 5: رفتارهای مخاطبان خود را تجزیه و تحلیل کنید
- از ابزارهای تجزیه و تحلیل برای ردیابی رفتار مخاطبان خود در وب سایت و کانال های رسانه های اجتماعی خود استفاده کنید.
- الگوهایی را در رفتار آنها شناسایی کنید، مانند محتوایی که با چه محتوایی درگیر می شوند و چه چیزی را به اشتراک می گذارند.
مرحله 6: ترجیحات مخاطبین خود را شناسایی کنید
- از نظرسنجیها، گروههای تمرکز، و بررسیهای آنلاین برای درک ترجیحات و علایق مخاطبان خود استفاده کنید.
- هر گرایش یا الگوی را در ترجیحات آنها شناسایی کنید.
مرحله 7: سطح مشارکت مخاطب خود را تعیین کنید
- از ابزارهای تجزیه و تحلیل برای ردیابی سطح تعامل مخاطبان خود با محتوای خود استفاده کنید.
- هرگونه الگو یا روندی را در تعامل آنها شناسایی کنید.
مرحله 8: شخصی خریدار را ایجاد کنید
-
- از داده هایی که جمع آوری کرده اید برای ایجاد پرسونای خریدار دقیق استفاده کنید.
- از این شخصیتها برای هدایت استراتژیهای ایجاد محتوا و بازاریابی خود استفاده کنید.
مرحله 9: محتوای خود را برای مخاطبان خود بهینه کنید
- از اطلاعاتی که جمع آوری کرده اید برای بهینه سازی محتوای خود برای مخاطبان هدف خود استفاده کنید.
- محتوای خود را متناسب با علایق، نیازها و ترجیحات آنها تنظیم کنید.
مرحله 10: با مخاطبان خود درگیر شوید
- از رسانه های اجتماعی و کانال های دیگر برای تعامل با مخاطبان خود استفاده کنید.
- به نظرات، سؤالات و بازخورد آنها پاسخ دهید.
مرحله 11: استراتژی خود را نظارت و تنظیم کنید
- از ابزارهای تجزیه و تحلیل برای نظارت بر تعامل مخاطبان خود با محتوای خود استفاده کنید.
- استراتژی خود را بر اساس داده هایی که جمع آوری می کنید، تنظیم کنید.
مرحله 12: به طور مستمر تجزیه و تحلیل مخاطبان خود را اصلاح کنید
- به طور منظم دادههای مربوط به مخاطبان خود را جمعآوری کنید و استراتژی خود را بر اساس آن تنظیم کنید.
- به طور مستمر تجزیه و تحلیل مخاطبان خود را اصلاح کنید تا مطمئن شوید که مخاطبان مناسب را با محتوای مناسب هدف قرار می دهید.
نکاتی برای بهینه سازی تحلیل مخاطبان:
- از انواع منابع داده مانند ابزارهای تحلیلی، نظرسنجی ها و گروه های متمرکز برای جمع آوری اطلاعات در مورد مخاطبان خود استفاده کنید.
- دادههای جمعیتشناختی، مانند سن، جنسیت، و مکان را تجزیه و تحلیل کنید تا ترکیب مخاطبان خود را درک کنید.
- از نظرسنجیها و گروههای متمرکز برای درک نیازها، اولویتها و نکات دردناک مخاطبان خود استفاده کنید.
- مخاطبان رقبای خود را برای شناسایی هرگونه شکاف در بازار تجزیه و تحلیل کنید.
- از ابزارهای تجزیه و تحلیل برای ردیابی رفتار و تعامل مخاطبان خود با محتوای خود استفاده کنید.
- پرسونای خریدار دقیق ایجاد کنید تا راهبردهای ایجاد محتوا و بازاریابی خود را راهنمایی کنید.
- محتوای خود را با علایق، نیازها و ترجیحات مخاطبان خود تنظیم کنید.
- در رسانه های اجتماعی و کانال های دیگر با مخاطبان خود درگیر شوید.
- از ابزارهای تجزیه و تحلیل برای نظارت بر تعامل مخاطبان خود با محتوای خود و تنظیم استراتژی خود بر اساس آن استفاده کنید.
- به طور مستمر تجزیه و تحلیل مخاطبان خود را اصلاح کنید تا مطمئن شوید که مخاطبان مناسب را با محتوای مناسب هدف قرار می دهید.
فرم در حال بارگذاری ...
[چهارشنبه 1403-03-30] [ 09:57:00 ب.ظ ]
|